Цього року наш НВК святкує своє двадцятип’ятиріччя. Нам є чим пишатися, розповідати, згадувати. Я хочу розповісти лише про один із напрямків нашої роботи: удосконалення матеріальної бази.
Найефективнішу дію на людину здійснює та інформація, яка впливає на кілька органів чуття, вона засвоюється тим краще і міцніше, чим більше видів сприймання активізовано. Отже, очевидною є та роль, яка відводиться мультимедійним засобам навчання, що виникли з появою потужних багатофункціональних комп’ютерів, розвинених комп’ютерних систем навчання.
Ще Я.А.Коменський у праці “Велика дидактика” писав: “…Все, що тільки можна, давати для сприймання чуттям, а саме: видиме – для сприймання зором, чутне – слухом, запахи – нюхом, доступне дотикові – через дотик. Якщо будь-які предмети можна сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу сприймаються кількома чуттями…”. Фактичне сприйняття демонстраційних матеріалів є в 60 тисяч разів швидшим, аніж тексту, який читаємо. Запам’ятовування інформації відбувається таким чином: якщо сприймається лише слухова інформація, то засвоюється 20% матеріалу; якщо інформація отримується лише за допомогою зору, то запам’ятовується до 30% матеріалу. За умови комбінованого поєднання слухового та зорового каналів інформації людина спроможна швидко засвоїти до 60% отриманої інформації. Таким чином, використання мультимедіа сприяє кращому вивченню навчальної інформації на уроках.
Отже, у цьому навчальному році ми, учні 8-В класу, вперше відчули наскільки може проходити цікавіше урок, якщо на ньому використовується не лише підручник і дошка. Батьки зробили нам чудовий подарунок – проектор. На усіх уроках ми тепер можемо не тільки прочитати, а й подивитися, послухати. Оскільки ми клас поглибленого вивчення української мови та літератури, то маємо змогу подивитися екранізацію деяких вивчених творів. Ми переглянули документальні фільми про біографію Т.Шевченка, оскільки в минулому році, коли відзначалося 200-річчя з дня народження Кобзаря, було створено багато нових фільмів та з’явилися цікаві факти, невідомі донині. Ми змогли подивитися відео, в якому вірш Шевченка виконував уже загиблий під час АТО підполковник І.Момот. Ми дивилися екранізацію народних дум. На уроках української мови ми виконуємо тестові завдання, робимо самодиктанти. Майже на кожному уроці ми використовуємо проектор: наші вчителі стараються урізноманітнити уроки. Але працюють не тільки вчителі, мої однокласники настільки захопилися складанням презентацій, що залюбки виконують такі домашні завдання.
Зараз не є новинкою використання ММЗ. А як колись усі заздрили учням теперішнього 11-Б класу, коли у 353 кабінеті з’явився перший стаціонарний проектор. Усі школярі залюбки відвідують кабінет біології, обладнаний проектором та мультимедійною дошкою.
Лідирують в цьому напрямку учні молодшої школи зі своїми класоводами. Ослюк Л.І. та учні 2-А, Оліх Р.Г. зі своїм 2-В класом, Гудима Г.М. та її вихованці 2-Г класу, Тимощук Т.В. з учнями 1-В класу користуються допомогою ММК під час уроків математики, читання, музики та інших.
Проектор використовують під час уроків, виховних заходів, виховних годин, батьківських зборів. Зараз я навряд чи можу уявити собі життя в школі без нього. Зрозуміло, що річ ця не з дешевих, але як би хотілося, щоб кожен кабінет у школі був обладнаний ММК, і усі школярі відчули різницю у проведенні уроків та виконанні домашніх завдань.
Можливо, святкуючи наступну річницю, ми зможемо в усіх кабінетах продемонструвати наявність ММЗ. Ніколи не можна зупинятися на досягнутому:нам є чим пишатися, але і є до чого рухатися.
Дзьоник Ірина