Після запровадження карантинних заходів у нашій країні педагогічні працівники та учні Волочиського НВК розпочали дистанційне навчання з усіх предметів. Спочатку працювали через Viber та Google Classroom, надаючи учням завдання для самостійного опрацювання, рекомендації до виконання та консультації відповідно до теми уроку у асинхронному дистанційному режимі. Через деякий час стало зрозуміло, що не всі учні мають можливість опрацювати матеріал самостійно, на думку учнів, їм не вистачає чіткого пояснення, потрібна допомога вчителя.
Дистанційне навчання – це добре організована й контрольована самоосвіта з використанням комп’ютерної техніки і телекомунікаційних мереж. Головний аспект – постійне інтерактивне спілкування учня з вчителем (у форумі, через ел. пошту, Viber чи програму Skype). Не менш важливою складовою дистанційного навчання є також спілкування учнів між собою. Саме для цього адміністрація комплексу надала педагогам та учням можливість працювати на платформі G Suite for Education, через додаток Hangouts Meet, який дозволяє проводити відеозустрічі з багатьма респондентами одночасно. Тобто, це дуже зручно для проведення онлайн уроків. Робота з платформою потребує досконалих навиків вчителя.
Опанувавши додаток Meet на платформі G Suite for Education, я запропонувала своїм учням зустрітись на он-лайн уроці. Учні відгукнулись з радістю. Ми зустрілись в Meet відповідно розкладу уроків. Приємно була здивована, коли учні відповіли, що скучили за звичайним навчанням у школі, в класних кімнатах, за живим спілкуванням один з одним. Провівши 1 урок, мої учні висловили бажання проводити частіше такі он-лайн уроки. Ми спробували і у нас вийшло! З кожним наступним уроком все більше учнів долучалось до наших он-лайн уроків з біології.
Думки учнів про дистанційні онлайн уроки:
«Уроки в школі звісно кращі, адже ніщо не замінить наших парт, учителів, класів, але ми вимушені піклуватися про здоров’я бабусів і дідусів, які можуть постраждати найбільше, та хоч в такий спосіб по відеозв’язку ми раді працювати і вчитися тому, що це важливо. Звісно зв’язок не завжди хороший і відео інколи погано працює, але в цей час будь-яке навчання заслуговує поваги. Мої враження хороші і трішки хвилюючі, я можу бачити друзів кожного дня, і це чудово. Саме тому я не можу сказати, що дистанційне навчання по відео зв’язку краще, але це можливість продовжити навчатися і розвиватися».
Учениця 7Б класу Сербіна Альона.
«На даний час усім нам відома сьогоднішня ситуація у світі – пандемія, коронавірус. У зв’язку з цим ми повинні залишатись вдома заради свого ж здоров’я. Дорослі залишають роботу, а учні школу. Звісно, я засмутилась, однак на радість ми все таки вчимося! Я дуже ціную крок держави та й особистий крок нашого НВК. За допомогою нової платформи ми беремо участь у відеоуроках, тому поглиблюємо свої знання. Звичайно, екран монітора не замінить реальне перебування на уроках, проте ми кожен день бачимось з вчителями та друзями. На мою думку, прийняття такого рішення заслуговує уваги та поваги кожного. Адже, таким чином, ми все ще учні. Я дуже дякую вчителям, які прикладають безліч зусиль заради нас та нашого майбутнього, дякую друзям, однокласникам, які підтримують та допомагають, батькам, хто також поважає це рішення та допомагає з навчанням. Залишається захопити з собою наснаги для продуктивної праці та вирушати у світ знань!».
Учениця 7Б класу Когут Яна.
«Зважаючи на теперішній час уроки по відеозв’язку дають нам більшу інформацію, ніж опрацювання матеріалу самостійно. Але б хотілося чим швидше до школи».
Учениця 7Г класу Ткачук Вікторія.
«Дуже круто по відеоуроках працювати, мені так більш зрозуміліше». Учениця 6А класу Макогонюк Олександра.
«Мені подобаються такі уроки. Якщо ще карантин буде продовжено, я хочу, щоб такі уроки проводились і надалі».
Учениця 6Б класу Шимчишина Олександра.
Наш директор Володимир Васильович запропонував мені провести відкритий урок з біології для вчителів кафедри природничих наук. Даний урок відбувся 24.04.2020 р. у 7Б класі з теми «Поняття про популяцію, екосистему та екологічні чинники».
«Була присутня на дистанційному уроці біології в 7-б класі, який проводила Ковальчук Ольга Ярославівна. Сподобалось. Чудова форма передачі знань учням в умовах дистанційного режиму. Важливим є, тещо вони можуть задавати питання, чути пояснення вчителя, паралельно виконувати завдання. Вчителька вдало підібрала матеріал до уроку, склала цікаву презентацію. Дякую Ользі Ярославівні за те, що показала нам, як працюють нові технології в умовах дистанційного режиму».
Голова кафедри природничих наук Чорна Ірина Богданівна
Переваги та недоліки дистанційних онлайн уроків:
Переваги: учні можуть переглядати презентацію відповідно до теми уроку паралельно з поясненням вчителя, задають запитання, а також висловлюють свої думки. Можливий відеозапис самого уроку для подальшого перегляду та кращого засвоєння матеріалу. Це дуже зручно.
Недоліки: незначні технічні проблеми з інтернетом, що перешкоджають учням бути присутніми в певний час на он-лайн уроці.
Дистанційні уроки потребують наполегливості та цифрової технологічної гнучкості як учнів, так і вчителів, вміння пристосовуватись до стрімких змін нашого повсякдення. Для навчання «на відстані» необхідно мати сильну мотивацію й самоорганізацію, а також бажання для досягнення певної мети, поповнення та оновлення багажу знань, інакше важко буде наздогнати стрімкий перебіг життя.
Вчитель біології Ковальчук О.Я.