Творче сходження до вершин успіху

«Від творчого вчителя – до творчого учня» – така цільова програма методичного об’єднання вчителів історії та правознавства. Вона ставить за мету створення умов для всебічного розвитку педагога, індивідуально-творчого підходу організації методичної роботи кафедри.

З моменту створення навчального закладу у складі кафедри працювали Войціховський Віталій Васильович, Скакун Олексій Олексійович, Стець Ігор Федорович, Романова Світлана Констянтинівна, Гуляк Тамара Павлівна.

 Скакун Олексій Олексійович

Скакун Олексій Олексійович ( 1958 – 2019 рр.) – учитель історії, вищої кваліфікаційної категорії, свій педагогічний шлях почав у 1977 році, у Волочиському НВК працював з 1989 року, педагогічний стаж 42 роки. Скакун Олексій Олексійович, закінчив Хмельницьке педагогічне училище у 1977 році за спеціальністю «Учитель початкових класів», а у 1989 році закінчив Кам’янець – Подільський державний педагогічний інститут ім. В.П Затонського, за спеціальністю вчитель історії та суспільстознавства.

Олексій Олексійович, працюючи вчителем історії, забезпечував умови для засвоєння учнями навчальних програм на рівні вимог державних стандартів. Уроки історії завжди були креативними, де панувала атмосфера доброзичливості, учні працювали творчо та натхненно, із захопленням. Організовані учителем уроки мали пізнавальний, діяльнісний, розвивальний і виховний аспект виховного процесу. Олексій Олексійович, завжди організовував індивідуальний підхід до кожного учня, завжди враховував вікові особливості учнівського колективу. Вчитель розвивав самостійність та творчі здібності учнів, забезпечуючи їх творчий розвиток. Формував в учнів творче мислення, здатність до критичного ситуаційного аналізу, вміння робити власні висновки на основі вивчення історичних джерел, навчав вмінню виділяти головну думку, складати плани, тези, конспекти, характеристики історичних, політичних діячів, прийомами роботи з картою, забезпечував єдність освітніх, розвивальних, виховних функцій навчання. Вихованці Олексія Олексійовича кілька років поспіль показували високі результати на ДПА, олімпіадах різних етапів та конкурсах.           

Учитель завжди використовував різноманітні методи та форми робот з організації навально – виховного процесу. Уроки Олексія Олексійовича – це цілеспрямована робота з чітким урахуванням мети, науковою організацією праці, вмінням добирати найбільш ефективні види роботи, зробити для учнів досить складний матеріал доступним і цікавим. Його учні активно працювали, на уроках, де панувала панує атмосфера співробітництва, довіри, взаєморозуміння.

Учитель завжди дотримувався педагогічної етики, поважав гідність учнів. При цьому вимагав від свої вихованців навчальної дисципліни, дотримання правил та норм поведінки. Особистим прикладом Олексій Олексійович утверджував в учнів і вчителів школи повагу до загальнолюдських приписів моралі: доброти, гуманізму, стриманості, справедливості, правди.

На жаль, у 2019 році життя Олексія Олексійовича трагічно обірвалося.

 Стець Ігор Федорович

  Стець Ігор Федорович (1963-2015рр.) , спеціаліст вищої категорії, вчитель історії, педагог – організатор. Закінчив Кам’янець – Подільський державний педагогічний інститут ім. В.П.Затонського по спеціальності історія.

З 1985 по 1989 рр. працював піонервожатим у Волочиській середній школі №5.

У 1989р. переведений у середню школу №6 на посаду педагога-організатора та вчителя історії.

Як вмілого організатора, креативного і енергійного керівника , що вміє працювати з молоддю у 2000 році Ігоря Федоровича запросили на посаду завідуючого відділом у справах сім’ї та молоді при Волочиській районній державній адміністрації, де він працював по 2001 рік.

  Гуляк Тамара Павлівна

 Голова кафедри, вчитель історії та правознавства,

Педагогічний стаж 30 років. Категорія – вища, вчитель – методист

Освіта – Кам’янець – Подільський педагогічний інститут ім. В.Затонського – 1989р.

Одна із перших у закладі розпочала підготовку учнів до захисту науково – дослідницьких робіт МАН. Її учень, Дем’янов Юрій, тричі ставав призером 2 етапу конкурсу – захисту робіт МАН, Кравець Віталій був переможцем 4 етапу Всеукраїнських олімпіад з правознавства у 2001 році та призером у 2002-2003 роках, переможцем 2 етапу конкурсу – захисту робіт МАН. Учні Тамари Павлівни – переможці предметних олімпіад, конкурсу захисту робіт МАН у районі та області. Багато знань і зусиль доклала для створення профільного класу з поглибленим вивченням правознавства. Досвід Тамари Павлівни «Робота з обдарованими дітьми на уроках правознавства і у позаурочний час» схвалено Хмельницьким інститутом післядипломної освіти і занесено до картотеки передового педагогічного досвіду Хмельниччини у 2003р. За сумлінну працю, заслуги в реалізації завдань національної політики в галузі освіти, вагомий особистий внесок у навчання і виховання обдарованих дітей, з нагоди 12 – річчя незалежності України її портрет занесено було на районну Дошку пошани у 2003 році. Переможець районного етапу конкурсу, учасник обласного етапу конкурсу «Учитель року 2010» у номінації «правознавство». Шість раз була призером конкурсу “ Освіта Хмельниччини на шляхах реформування” (2006р., 2010р., 2015р., 2016р, 2018 р. – дві роботи), учасник обласних та районних семінарів, член журі районних олімпіад з історії та правознавства.

Найбільша професійна перемога – призові місця Кравця Віталія на IV етапі Всеукраїнських олімпіад з правознавства у 2001-2003 роках.

2002 рік – Всеукраїнська олімпіада у Луганську.

Проте склад кафедри вже оновлений і на сьогодні працюють спеціалісти, які теж захоплюються улюбленою справою, ентузіазм і професіоналізм яких є неодмінною запорукою їх педагогічної діяльності.

 Олійник Інна Павлівна

Вчитель історії та правознавства

Педагогічний стаж 19 років. Категорія – вища, вчитель-методист

Освіта – вища, закінчила Тернопільський Державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

Одна із перших в закладі почала використовувати в своїй педагогічній діяльності технічні засоби навчання: систематично розробляє та використовує методичне забезпечення для уроків з використанням мультимедійного проектора, впроваджує ІКТ під час контролю знань з фахових предметів. Досвід Інни Павлівни «Формування правової культури школярів на уроках історії, правознавства та в позаурочний час», «Використання комп’ютерних технологій на уроках історії України у 7-11 класах: TEST-W» схвалений науково-методичною радою ХОІППО, занесено до картотеки передового педагогічного досвіду Хмельниччини у 2017 р. та рекомендований у використанні в практиці вчителями історії та правознавства. ЇЇ дидактичні та методичні посібники визначені кращими за рішенням експертних комісій обласної діючої виставки «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування». Інна Павлівна – призер обласного етапу конкурсу «Учитель року – 2015» у номінації «Правознавство» та переможець обласного конкурсу «Класний керівник року – 2015». Вчитель є постійним членом журі районних олімпіад з історії та правознавства, конкурсу – захисту робіт МАН та обласного етапу турніру юних правознавців.

Левчук Вікторія Аркадіївна

Левчук Вікторія Аркадіївна – учитель історії та етики, вищої кваліфікаційної категорії, вчитель – методист, свій педагогічний шлях почала із 1998 року, у Волочиському НВК працює з 2001 року. Педагогічний стаж 21 рік. Закінчила Вінницький Державний пелагічний університет ім. М.Коцюбинського, спеціальність вчитель історії та правознавства. Педагогічне кредо учителя: «Формувати індивіда спроможного реалізуватися в майбутньому дорослому житті». Вікторія Аркадіївна також являється класним керівником, різних років випуску: 2004 рік 9 – Г клас, поглибленого вивчення трудового навчання; 2011 рік 11– А клас універсального профілю, 2018 рік клас філологічного профілю.

Вихованці Вікторії Аркадіївни вже кілька років поспіль показують високі результати на ЗНО/ДПА, вступаючи до престижних ВНЗ України. Досвід класного керівника щодо створення умов з підготовки учнів до ЗНО/ДПА «Методичні рекомендації з досвіду роботи класного керівника щодо створення комфортних умов для учнівського колективу з підготовки до ЗНО».було схвалено у 2019 році педагогічною радою комплексу.

 У своїй педагогічній діяльності використовує ефективні форми і методи навчання. Головним завданням учителя є знайти обдаровану дитину, зацікавити її навчальним матеріалом, довести, що з належним рівнем знань учень зможе самореалізуватися у навчанні. В про¬цесі роботи прагне до за-своєння матеріалу кожним учнем, велику увагу приділяє розвитку здібностей і та¬лантів учнів, завжди по – партнерськи відноситься до роботи з учнівською обдарованою молоддю, готуючи учнів до участі в олімпіадах, конкурсах – захистах науково – дослідницьких робіт Малій Академії Наук України, та “МАН – Юніор Ерудит“ та “МАН-ЮНІОР Дослідник”. Впродовж багатьох років роботи з обдарованими дітьми склалася система їх підготовки як до олімпіад так і до інших конкурсів з історії. Вагомий внесок було зроблено учителем саме під час гурткової роботи з обдарованою учнівською молоддю ХТВ МАН України впродовж 2009 – 2015 років. Учителем було узагальнено та описано досвід роботи з даного напрямку: «Досвід роботи вчителя з обдарованою учнівської молоддю» та схвалено науково – методичною радою Хмельницького обласного інституту післядипломної освіти та представлено у 2012 році на Всеукраїнському семінарі в рамках проведення IV туру Всеукраїнських олімпіад з історії м. Хмельницький .

Вже у 2019 році досвід учителя «Методичні рекомендації класного керівника з організації роботи щодо виявлення та залучення обдарованої учнівської молоді до олімпіадного та манівського рухів». було схвалено педагогічною радою комплексу

Досягненнями і гордістю учителя та її вихованців є призові місця, перемоги на різних етапах конкурсу МАН України а саме: Заяць Олег – 2008 рік (ІІ місце обласний етап ); Мартинюк Лілія – 2010 рік (ІІ місце, обласний етап), 2011 рік (переможець обласного етапу, учасниця ІІІ етапу); Кінь Володимир – 2012 рік (ІІ місце, обласний етап) 2013 рік (ІІІ місце, обласний етап); Марченко Михайло – 2016 рік (ІІ місце, обласний етап), 2017 рік (ІІ місце, обласного етапу), 2018 рік. (ІІІ місце, обласний етап). А також переможці районних етапів олімпіад та призери обласних: Яремішен Сергій – 2007 рік, 2008 роки, Пендрак Ганна – 2008 рік, 2009 рік, Мороз Юлія – 2011 рік, Козачок Зоряна – 2007 рік, 2008 рік, 2009 рік, Кінь Володимир – 2012 рік, 2013 рік, Петерчук Мар’яна з 2016-2019 роки, Федорков Костянтин – 2018 рік.

Учні Петерчук Мар’яна, Марченко Михайло, Кінь Володимир були удостоєні двічі стипендії міського голови ІІ та ІІІ ступенів, за особливі досягнення в галузі гуманітарних наук. Учениця Мартинюк Лілія була удостоєна премії міської ради в галузі гуманітарних наук у 2011 році.

Вікторія Аркадіївна також є призером обласної педагогічної виставки «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування», 2016 рік. У 2017 році стала учасницею Всеукраїнського семінару «Формування нової української школи на засадах впровадження хмарних сервісів», де презентувала новий формат і контент посібника «Історія України. 9 клас». Учитель постійний учасник обласних та районних семінарів, член журі районних олімпіад з історії, голова журі Конкурсу МАН України І етапу.

Також вчителька стала переможцем районного етапу Конкурсу «Учитель року – 2016 року» у номінації «Історія» та учасником ІІ етапу конкурсу, де представила досвід роботи «Формування підприємницької компетентності шляхом діяльнісного підходу на уроках історії та в позаурочний час» який також було схвалено було схвалено ХОІППО.

 Юний журналіст Крива Ірина

Залишити відповідь